Moments Of Love - Kapitel 37

Tidigare:
-Yeah, but how comes that Bella is so tense out of nothing? There's got to be a propper reason.. Sa en annan.. Harry. 
-I've thought about that but Bella and Ashley haven't been alone or hanging out so what can it be? The've only met eachother like five times and Bella is so unnice.. 
I feel bad for Ashley mate, she haven't done anything wrong and i think Bella is being a bit mean...
Bellas Perspektiv:
Med dem orden sagda från deras sida så lade jag håret till rätta och klev in i det rummet. Helt utan att titta på dem gick jag in förbi dem mot ett skåp där vi hade papper och sånt.. Jag låtsades hämta en pärm son jag sen skulle vara tvungen att lämna tillbaks.. 
-Bella? Sa Harry, oron hördes på hans raspiga röst. 
-huh? Sa jag och vände mig om. 
-What are you doing? frågade han. 
-Just bringing an important file, sa jag och log lite ansträngt.
-oh, okay.. sa han och jag nickade innan jag gick ut.
 Omogna killar.. otrogna flickvänner...  Då blev ju allt mitt fel såklart.. men denna gången - även om Liam tror som han tror om mig - så kan jag inte låta det vara en anledidng till att jag låter Ashley göra så. 
Jag har inte känt Liam så länge.. men han är inte värd det hon gör mot honom.. 
Det finns dock bara en sak att göra, att prata med någon om det.. 
Problemet är att jag inte bara kan anklaga henne för ingen kommer tro mig... jag måste prata med Ashley, ansikte mot ansikte så att hon inte kommer undan..
 
Louis Perspektiv:
 
Sms hade jag kollat, Facebook hade jag gått igenom, alla tweets hade jag sätt och inget var intressant.. 
Jag satt i en soffa mittemot Isabell, Niall och Zayn spelade något spel som hade all deras uppmärksamhet och Isabell smsade eller höll på med sin mobil.. 
Jag ville verkligen att vi skulle umgås men jag var helt enkelt för feg... 
Jag satt bara och stirrade på henne medan hon tittade ner i mobilen och eftersom ingen såg att jag tittade på henne, så det gjorde väl inget? 
Jag hörde ett litet skratt och vände mig direkt om för att kolla på vem det var.. 
Zayn kollade på mig med ett flin och jag gav honom en frågande blick även om jag visste vad han skrattade åt. 
-Make a move! mimade han och jag tittade storögt på honom innan jag nickade. 
Nej, nu skulle allt bli pinsamt.. Zayn skulle säkert skratta så mycket så att allt skulle bli fel.. 
Jag tittade på honom igen men till min stora lycka så tittade han ner i mobilen igen och han bet sig även i läppen av koncentration.. 
Tack och lov..
Jag ställde mig upp och blrjade gå mot Issa som nu tittade på mig med ett leende, jag satte mig bredvid henne och log tillbaka. 
-I felt lonely.. förklarade jag och hon skrattade lite innan hon gav mig en kram, jag lade armarna om henne och höll kvar henne lite. 
Hon var så vacker.. så himla vacker.. Hennes blonda hår var uppsatt och hennes blåa ögon glittrade.
Gud, jag blir helt konstig när hon är i närheten... 
 
 
 
 
Hon hoppade närmre mig och lade ifrån sig mobilen. 
-So mr Lonely, what can i help you with? sa hon och jag skrattade. 
-I um, wanted to ask you about.. Remember when i asked you about that second date.. Will there be any? Frågade jag och hon log stort.
-Of course i remember! And we'll go on a second one too! sa hon glatt.
-What about a cozy one? Frågade jag och hon nickade helt till sig. 
-Sounds great, log hon. 
-What about, i'll make it a surprise and i'll text you? frågade jag sedan. 
-It better be soon Tomlinson, varande hon och jag nickade.
-You'll see, sa jag och hon skrattade. 
-Break is over! sa Isabells pappa medan han kom gåendes in i rummet. 
Isabell suckade lite och ställde sig upp, 
-Rosalie will take Niall and Harry, so Niall, you can go there if you want to, and Bella is taking Liam and Zayn, sa Pappa och alla började röra sig. 
-So, little flirts, you're alone huh? Get going kids! Sa han och Isabell slog sig i pannan och kag skrattade medan jag och hon började gå ut ur grupprummet.
-My dad is so embarrassing! Utbrast hon och jag skrattade. 
-I like him, he is..cool..  sa jag sedan. 
-Yeah, so so cool.. röt hon ironiskt och jag skrattade åt henne. 
Jag lade min arm runt hennes axlar medan vi gick och sedan började skylten till studio 18 synas.. 
-Which song? frågade jag och hon tog fram en lapp från fickan på hennes shorts 
-I would it's named. sa hon med ett leende.
-Great, sa jag och hon log mot mig medan vi gick in. 
-Make yourself ready and we'll start, sa hon och jag nicakde innan jag gick in i set lilla båset och gjorde mig redo. 
 
-Done! Sa jag och hon tittade upp från datorn. 
-Great, theres 3 beats before you come in kay? frågade hon och började fippla med en massa knappar. 
-Yes ma'am, sa jag och hon skrattade åt mitt ordval. 
-Good, we're starting with your solos and then you guys are singing the hook together. 
-Ok! Sa jag och hon nickade kort innan hon verkade få till vad hon nu gjorde. 
-Ready? 3,2,1! Sa hon och det instrumentala började. 
Jag inväntade beatet och började sedan sjunga. 
 
Feels like I'm constantly playing
A game that I'm destined to lose
Cause I can't compete with your boyfriend
He's got 27 tattoos.
 
 
 -That was great Lou.. But theres something wrong with the system.. I think i might have to check that.. Sa hon och reste sig upp, hon kom gåendes in i båset samtidigt som jag tog av mig mina hörlurar och placerade de över  stativet. 
Plötsligt föll Issa mot mig och utan att tänka fångade jag upp henne. 
-Oh my god, are you ok? frågade jag och hon rätade på sig, jag hade ännu inte släppt taget om henne. 
-Yeah, I.. I just slipped on the microphone, stammade hon fram nervöst, vi stod läskigt nära varandra men ingen flyttade på sig.. som om vi satt fast.. 
Jag tittade på hennes ansikte, precis som hon tittade på mitt och sedan fastnade min blick på hennes rosa, fylliga läppar. 
Jag böjde mig fram, och detsamma gjorde hon.. 
Vad höll vi på med? 
Våra läppar snuddade vid varadnras och det började spraka i min kropp.. 
Sådär konstigt.. Men ändå på något sätt bekvämt, Isabells läppar började dansa med mina och allt annat än hennes läppar och hon, brydde jag mig inte om just nu. 
Hennes händer greppade tag i mitt hår och jag fäste mina vid hennes midja. 
Hon var lite kortare än mig vilket ledde till att jag lät mina händer dansa nerför hennes perfekta midja tills de kom tillräckligt lågt ner så att jag kunde bära henne. 
Hon hjälpte till och hoppade upp.. Jag backade till fönsterkanten, eftersom det fanns ett stort fönster som gjorde så att man kunde se de andra som var utanför båset.. 
Jag satte ner henne där och ställde mig mellan hennes ben som var p¨å varsin sida om mig. Det var då hennes läppar började öppnas en aning. 
Vi båda blundade och sedan, kände jag hennes tunga.. 
 
Isabells Perspektiv:
 

Det vi gjorde var inget äckligt snuskigt hångel.. utan bara.. typ litegrann..  Det var milt och lagom... och jag gillade.
Alla baktankar om att detta förmodligen inte var rätt hade gömts i bakhuvudet på mig och jag kunde inte tänka klart.. 
Louis händer tog fäste om mina lår och våra kroppar pressades samman.. 
Vad är det som händer ? 

 
 -We were gonna se if everything's ok.. But clearly.. you guys are just fine.. Sa en bekant röst och Louis mun lämnade min direkt. 
Han stod dock fortfarande precis mellan mina ben lika nära som innan vilket inte var så smart.. 
-Harry! What the hell! Utbrast Louis och Harry brast ut i skratt. 
-Just dont make any kids.. at least not here.. Sa han innan han vände på klacken och gick. 
-Well that was.. I'm sorry Louis, i shouldn't have.. It's all so wrong.. I think i should check what the problem is.. Sa jag snabbt och hoppade ner från kanten där Louis tidigare placerat. 
Varför varför varför?
Opsi.. Ja, förklarar sen vad som har hänt:) Men detta är ett SENT kapitel.. Hoppas någon läser detta haha 
LOVE
Sally 

Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra! :) längtar till nästa! :) kram! xx

2013-05-13 @ 21:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0