Moments Of Love - Kapitel 29

Tidigare:
Att se henne så.. påminde mig om Ashley.. allt hade varit så mycket bättre ifall hon var här nu.. Jag älskar henne och då vill jag spendera all min tid med henne... Men våra jobb gjorde såhär mot oss och vi kunde inte göra så mycket åt det.. 
Fast att lära känna Isabell och Bella var faktiskt något jag var glad över så jag kunde inte klaga.
Plötsligt föll något mot mig och Bella låg lutad mot min axel med ögonen slutna och alla blickar var nu på mig.
Liams Perspektiv: 
Jag öppnade försiktigt ögonen men stängde dem sedan direkt, ljuset som hade trängt sig inför gardinerna irriterade mina ögon och det tog ett par minuter för mina ögon att vänja sig. 
Jag tittade mig omkring, jag var den första som vaknat. 
Harry och Isabell låg lutade mot Louis från varsin sida, Zayn sov på en madrass placerad på golvet och Niall sov bredvid honom på en annan.
Bella låg tätt intill mig och någon hade lagt en filt om oss..
Jag hade stor lust att bara kittla henne tills hon vaknar men så taskig var jag inte..
 
Det hade gått ca 20 minuter och nästan alla hade börjat röra på sig lite i sömnen.
-Good morning Liam, sa en röst alldeles intill mig. 
-Good morning Bella! svarade jag och tittade ner på henne med ett leende. 
-I'm sorry if i bothered, i kind of fell asleep.. sa hon och jag skrattade till.
-I didn't notice you at all, sa jag och hon nickade.
-Oh, okay, good.. sa hon med ett leende.
Hon lyfte bort huvudet från min axel och hennes hår piskade mig i ansiktet. 
-I'll be right back, sa hon och jag nickade.
 
Efter bara några minuter kom bella gåendes mot mig. Hon hade satt upp håret och antagligen varit på toa eller något.
-I'll be in the kitchen, someone have to make the breakfast you know.. Sa hon och jag reste mig upp.
-I'll help, sa jag och hon nickade med ett leende.
 
-Thats not how you make pancakes! Utbrast hon när jag visade mina skills.
-Shut up and help me! Skrattade jag och hon kom genast fram till mig.
Hon puttade undan mig och ''tog kontroll över läget''.
Jag iaktog henne medan hon gjorde dem sista pannkakorna. 
-Can you handle strawberrys and chocolste? frågade hon med ett retsamt flin och jag himlade med ögonen.
-My skilles are still unknown, sa jag och gick fram till henne. 
Hon räckte mig två paket jordgubbar.
Jag tvättade dem och tog bort bladen innan jag skar dem i mitten och lade allting i en skål.
-You're quite good at this after all.. medgav hon och jag log stolt.
-I know, sa jag och hon skrattade.
 
Niall kom in i köket och jag brast ut i skratt. 
Hans luktsinne hade säkert väckt honom eftersom det luktade pannkakor och choklad.
-Good morning Nialler! Sa jag och han log det leendet som alla blev glada av. 
Det var en förmåga han hade, att sprida positiv energi.. 
-Good morning guys! Sa han. 
-What woke you up ? frågade jag och blinkade med mitt ena öga.
-I forgot to turn off the alarm yesterday and then i saw that you were missing. sa han och jag ''ahaade''
-So it's not the smell of the perfect pancakes i made? 
-I made them! you can't cook! utbrast Bella och slog till mig på armen.
-I started to do them you just finished them, sa jag och hon skakde på huvudet.
-There's only room for one mastechef here and thats not you, sa hon och vände sig om igen.
Niall och jag började skratta samtidigt och han gick fram till henne för att hjälpa till.
-Thanks Niall, sa hon med ett stort leende som visade hela raden av dem vita tänderna hon hade. 
Han nickade tillbaks och bar ner glas som han gav till mig.
-Could the mastechef put these on the table? frågade han och jag himlade med ögonen.
-Don't take any risks... sa Bella och kom gåendes mot oss med en stor tallrik där hon hade lagt upp alla pannkakor.
Niall bar på skålen med jordgubbar och en burk med nutella, jag bar på glas och bella bar på pannkakorna.
 
När vi dukat klart så var klockan ungefär halv elva och vi var verkligen hungriga nu. 
-We could easily wake Louis and Isabell up but Zayn's a hard one.. He can sleep for ages.. sa Niall när vi nått vardagsrummet där alla sov.
Bella nickade med ett kort skratt. 
Hon gick fram till Isabell, Louis och Harry.
-Issa, vakna. sa hon och jag förstod inte vad hon sa. 
Isabell rörde på sig och Bella började skaka om henne.
-Jag är vaken sluta nu, sa hon och Bella log nöjt.
-Vi har fixat frukost så väck Louis och Harry, sa hon och jag uppfattade att det hade något med Louis och Harry  att göra men mer förstod jag inte.
 
Isabells Perspektiv:
 
-Lou, wake up, sa jag och han stönade till.
-Louis! Sa jag igen en aning högre men han sov.. 
Jag tog tag i honom och skakade till honom.
-They made pancakes! Sa jag och han började vakna till. 
-Awake? frågade jag och kittlade till honom.
-Yes! 
-Hazza! Wake up! Sa han och skakade till Harry ordentligt.
Han vaknade direkt med ett skrämt ansikte.
-awake! 
-Now let's eat! sa Louis entusikastiskt.
-Wait.. Zayn's sleeping.. 
-Ha! It'll take ages.. sa Louis och jag gav honom en frågande blick.
-What? frågade jag.
-He wont wake up, sa Louis och jag skakade på huvudet.
-How hard can it be, just tickle him or something. 
-Don't try.. he's impossible... Sa Niall från ignestans.
-I know! Sa Bella och allas uppmärksamhet vändes mot henne.
-Water, sa hon och alla tjoade.
-He's gonna kill us though.. Sa Liam.
-I'll bring the water. sa jag och Lousi följde efter hack i häl. 
Jag hämtade ett glas iskallt vatten och vi gick mot vardagsrummet.
Harry drog av täcket och vi stod nu alla runt omkring Zayn som fortfarande sov djupt.
-on three, One! Two! Three! 
Jag hällde ut vattnet på honom och han bokstavligen hoppade upp på benen.
-Omg! I can't beleive you just did that! Skrek han och alla brast ut i skratt.
-It was Isabell bro, sa Louis och backade.
-It was Bellas idea! Sa jag men han skakade bara på huvudet.
-You're still dead.. sa han. 
 
När Zayn hämnats och bytt till en t-shirt som jag gett honom så satt vi entligen runt bordet och åt frukosten Bella och killarna fixat.
Jag tittade mig omkring, alla var cäl rätt så glada.. Utom... utom Niall.. 
Vad var problemet..? 
Nej.. det var nog inget, han var nog bara trött.. 
Jag frtsatte äta på min pannkaka medan jag iaktog honom.
-So, whats the plans today? frågade Bella.
-Homework.. sa jag och hon suckade.
-Damn it, sa hon och alla började skratta.
-You have straight A's, i'm the one that should say that! That B in maths is killing me! klagade jag.
-We're free until 6 pm.. then we have an interview.. Suckade Niall. 
-So i guess that we'll see eachother tomorrow? 
-Yeah.. i think so, Sa Bella. 
 
Nialls perspektiv: 
Varje intervju var lika jobbig... Media visste inte att jag och Anna inte var tillsammans längre.. och varje fråga som ställdes var lika jobbig. 
''Hur går det med Anna'' 
''Vilka är upptagna?'' 
Allt skar i mig och jag mådde dåligt varje gång.. Jag måste göra något åt saken.. Jag måste prata med henne.. Jag måste! 
-It's going to be okay Niall.. Sa Harry och klappade mig på ryggen.
-I know.. but i can't help being nervous..
Paul kom fram till mig och Harry.
-Niall.. there's something i have to tell you.. Sa han oroliogt och jag nickade.
-Since you and Anna haven't been seen with eachother.. managment decided to bring her on stage today so that the fans still beleives it.. 
Sa han lite besvärat och undvek min blick.
-So she's here? frågade jag chockat.
-Yes.. she's getting ready.. Sa han och jag nickade fortfarande chockad.
-Well, i have to go.. sa han sedan och lämnade mig och Harry.
Jag fick panik och började babbla på om allt medan Harry ständigt försökte lugna ner mig men det gick inte.
-you're in in 2, sa en kille som jobbade backstage och vi nickade samtidigt som vi började gå mot de andra killarna.
 
-Welcome One Direction! Sa en kvinnlig röst och vi satte på leenden som vi sedan bar med oss ut på scen.

Ni hatar mig och jag vet men min dator har inte fungerat och jag har varit helt offline! MEN 
jag har ett par kapitel på lager så ni ska inte oroa er! 
Nästa kommer imorgon vi denna tiden 
FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra! :) längtar till nästa! :) kram! xx har du sett mina mejl? :) xxx

2013-03-12 @ 22:05:16
Postat av: Bella

vi hatar inte dig :) xxx

2013-03-12 @ 22:12:34
Postat av: Bella

förlåt att jag tjatar :) xxx

2013-03-12 @ 22:12:46
Postat av: Anna

Jätte bra!
Längtar till nästa, och nej vi hatar dig inte :)xx

Svar: Tack! Betyder mycket! Din roll kommer in mycket nu(:
Sally

2013-03-17 @ 11:50:00
Postat av: Andrea

Hejsan lust att köra länkbyte? :)

Svar: Ja! Varför inte?? Jag länkar dig nu! X
Sally

2013-03-19 @ 19:11:59
URL: http://andreanordqvists.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0