Moments Of Love - Kapitel 28

Tidigare:
Jag knackade på Isabells dörr och hon öppnade med ett leende.
Tre bilar var parkerade utanför så jag antog att killarna redan var här.. 
-Hej! Sa hon glatt och slog armarna om mig.
-Hej! Sa jag med ett leende och tog av mig skorna.
Jag bar in min sovsäck och möttes av fem killar i det enorma vardgasrummet.
-Hey Bella! Skek Harry och hoppade på mig så att jag föll omkull mot soffan.
-Hello, skrattade jag och han flyttade sig så att jag kune röra på mig.
-Movietime!

Liams Perspektiv:
 

Zayn och Niall hade en antagligen intressant konversation, Isabell, Louis och Harry spelade kort och stämningen mellan mig och Bella eftersom hon ''kollade på filmen'', Det märktes att hon hade tråkigt.. och att hon kunde somna närsomhelst.
Jag tittade mig omkring i rummet och mötte Nialls blick.
Han nickade bestämt mot mig.
-Talk with her. Mimade han och jag nickade, Det var inte snällt... att bara låta henne sitta så.. Hon är inte den personen som slänger sig själv bland oss och kommer med ideer.. man ska vara försiktig med Bella.. 
-Hey! Let's get some food! Utbrast Isabell och jag nickade mot henne.
-I'll take it, Bella? wanna join? frågade jag och hoppades att jag inte skämde ut mig nu.. det ända sättet att bli hennes vän var att ta det första steget i vänskapen så det fick bli såhär...
-Sure, sa hon med ett litet, väldigt litet leende.
Hon hävde sig upp på benen och kom fram till mig.
 
-So, what are we going to serve tonight? frågade jag och hon ryckte på axlarna..
-Isabell's the queen of snacks so she should have everything.. Sa hon med ett litet fniss och jag log mot henne.
-So.. What about some ice-cream now and then we'll have the other snacks? frågade hon och jag nickade.
-I'll bring the stuff.. Mumlade hon och började yra runt i köket.
Hon lade ett paket glass på bordet, följt av strössel, bär, chokladpinnar.. 
Sedan gick hon mot ett skåp som hon öppnade och sedan började hon sträcka sig efter bägarna, men hon nådde inte upp vilket var rätt så roligt och faktiskt lite gulligt.
 
Jag gick tyst fram till henne och ställde mig precis bakom henne, så nära att jag kände hennes kroppsvärme värmde mig också, jag sträckte min hand och tog tag i en bägare som jag sedan lade ner på bordet och Bella ryckte till, men stod kvar.
Jag puttade till henne och hon började skratta medan jag tog ner 7 bägare från skåpet och stängde det sedan.
Bella och jag hällde glass och dekorerade med chokladsås, bär, strössel.. Ja, allt man kan tänka sig.Vi lade dem på två brickor och gick sedan ut till de andra.
 
-No way i can eat this bomb.. Suckade Bella och alla skrattade med henne.
-I'll eat it babe, sa Niall med ett flin och nu skrattade alla.
Vi satt allihopa i soffan som var enorm, alla mumsade på den iskalla glassen och hade roligt.. Nu var jag säker på att Bella skulle somna... Hon har varit såhär trött sen imorse och hennes händer kunde knappt hålla upp bägare.
-I'll take that.. sa jag och tog den ifrån henne för att sedan lägga den på bordet.
Hon nickade flummigt och lutade sig mot soffans amrstöd.. Hon kommer sova.. 
 
Att se henne så.. påminde mig om Ashley.. allt hade varit så mycket bättre ifall hon var här nu.. Jag älskar henne och då vill jag spendera all min tid med henne... Men våra jobb gjorde såhär mot oss och vi kunde inte göra så mycket åt det.. 
Fast att lära känna Isabell och Bella var faktiskt något jag var glad över så jag kunde inte klaga.
Plötsligt föll något mot mig och Bella låg lutad mot min axel med ögonen slutna och alla blickar var nu på mig.

Här har ni! 
Så.. kommer ni ihåg innan när jag sa att jag skulle uppdatera en gång varannan dag? tyvvär kommer det bli så ända tills skolans press avgår... 
Hoppas att ni förstår... xoxox
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra! :) längtar till nästa! :) jag förstår! :) kram! xx

2013-03-03 @ 22:04:23
Postat av: Bella

har du sett mejlen som jag har skickat till dig? :) har inte fått något svar från dig sen förra veckan eller förr förr veckan. :) förlåt att jag tjatar :) kram! xx

2013-03-03 @ 22:40:45
Postat av: Bella

min mejl är konstig :/ har inte fått något svar sen du skrev till mig i måndags :/ kram! xx :) förlåt att jag tjatar :) xxxxxxx

2013-03-06 @ 17:28:23
Postat av: Bella

nu funkar mejlen, än så länge! :) kram! xx <3

2013-03-06 @ 19:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0