Moments Of Love - Kapitel 27

Tidiagre:
Pappa kom in i köket och gav mig en puss på pannan.
-Kommer ni tjejer vi 11? vi ska på möte då så ni tar över.. sa pappa och jag nickade.
-Klart, ska ni gå nu? frågade jag och han nickade.
-Ja, vi ska gå strax, men Louise ska bara hämta sina grejer. 
Sa han och jag nickade.
-Ha en bra dag! ropade jag precis innan de skulle gå.
-Detsamma gumman! ropade de i mun på varandra och dörren smälldes igen.. 
Ensam.. Vad ska jag göra? 
Bellas Perspektiv:
 

-So Liam and Harry, we'll continue on Rock Me frågade jag och de nickade som om de vore i trans och följde mig till studion vi brukade jobba i. 
Idag var jag trött, jag mådde inte bra och jag ville bara åka hem och lägga  mig i min säng med en kopp te.. 
men såklart så måste jag jobba... Killarnas album anpassade sig inte efter mina behov och just idag så fanns det ingen som skulle kunna ta över min plats..
Men mitt humör var inte det bästa heller.. utan mat på morgonen så blev jag inte heller någon man skulle vilja vara med.. 
 
-So.. Wh's first? frågade jag och satte mig i min stol.
-I can start, sa Harry med ett undrande leende och jag nickade.
Han gick in i det lilla rummet och jag satte igång ljudet.
-Ready? frågade jag och han nickade. 
Jag tryckte på play och han började sjunga på sitt solo i låten 
 
Do you remember summer '09
Wanna go back there every night
Just can't lie it was the best time of my life
Lying on the beach as the sun blew out
Playing this guitar by the fire too loud
Oh my my they could never shut us down
 

Jag var som paralyserad.. det lät otroligt bra! 
Hans röst var mörk och raspig, hans stämma var låg och miljontals tjejer skulle svimma när de hörde detta..  det var inte förens han slutat sjunga som jag väcktes tillbaka till verkligheten.
Jag tryckte på 'stopp' och log med en nick mot Harry.
-Perfect! Sa jag och han log stort mot mig.. men det fanns flera delar av låten.. 
Jag satte igång ljudet igen och Harry inledde nästa del.. 
-Try to get that G up a bit, try again? frågade jag och han nickade.
Han sjöng versen från början och det funkade denna gången. Deras rörster var perfekta men alla gjorde faktiskt misstag ibland och Harry Styles från One Direction var inget undantag, han var lika mycket männsika som vi andra var... 
-Great Harry! It sounds really good.. Sa jag och han log innan han gick ut ur det lilla båset.. Och så var det Liams tur.. 
Ashley var inte här idag vilket var skönt.. det var inte lika spänt då, men ingen märkte hur hon tittade på mig eller vilka blickar hon gav mig.. 
 
-Bella? frågade Liam och jag rycktes tillbaka - igen- och tittade förånat på Liam.
-Oh.. sorry.. sa jag och han skakade på huvudet.
Jag var bara så himla trött och distraherad.. jag hade ont i foten, jag var hungrig men hade på något sätt ingen aptit.. inget stäme idag.. 
 
-Jag kände hur mina ögon ville stänga igen och hur min kropp ville tuppa av men jag hindrade mig själv från att göra det.
Harry reste på sig och började gå mot dörren.
-I'm just bringing some water! Sa han och vi nickade innan han försvann och Liam gick in i studion.
Jag skakade på huvudet för att pigga till mig själv och satte sedan på ljudet så att Liam kunde börja.
 
-Okay guys, 20 mins break now.. Sa jag och reste på mig.
-Bells? Are you alright? frågade Liam och kom fram till mig.
-Yeah, im fine.. just a bit tired thats all.. Sa jag och Liam kramade om mig.
-Aww, Let's have that break now.. sa han och jag nickade.
Hans starka armar släppte taget om mig och vi gick mot den stora studion där Isabell och de andra var.
Harry hade redan gått dit så Liam och jag gick tillsammans mot rummet.
Jag skulle kunna somna närsomhelst men jag hindrade mig själv från att göra det.. 
När vi äntligen kommit dit så öppnade jag dörren och Liam gick in, tätt bakom mig.
-Hey guys, what took so long? frågade Zayn och Liam ryckte på axlarna.
-Nothing actually... Svarade han och Zayn nickade.
-So, how did it go? frågade Isabell och jag nickade med ett leende.
-Great. sa jag med lite enstusiam i rösten och Isabell log mot mig.
-Hey, i was thinking... Började Louis och Isabells uppmärksamhet vändes direkt mot honom...hon var kär...
-Maybe we could do something tonight.. all of us? sa han sedan.
-Yeah! A sleepover at my place! Sa Isabell och alla började tjoa.
Om ''sleep'' fanns med så var jag på..
-Sounds good! Sa jag sedan med ett leende.
-So, all of you, be at my place at six? we have the house for ourselfes tonight... I think my parents are working late.. Sa hon och alla nickade och sa något i stil med 'ja, okej, såklart' 
 
Jag knackade på Isabells dörr och hon öppnade med ett leende.
Tre bilar var parkerade utanför så jag antog att killarna redan var här.. 
-Hej! Sa hon glatt och slog armarna om mig.
-Hej! Sa jag med ett leende och tog av mig skorna.
Jag bar in min sovsäck och möttes av fem killar i det enorma vardgasrummet.
-Hey Bella! Skek Harry och hoppade på mig så att jag föll omkull mot soffan.
-Hello, skrattade jag och han flyttade sig så att jag kune röra på mig.
-Movietime!

Inga ord.. mer kommer imorgon.. 


Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra! :) längtar till nästa! :) skriver från en bärbar data, vi har en med oss hemifrån :) kram! xoxo

2013-03-02 @ 21:52:39
Postat av: Bella

är uppkopplad på deras nätvärk :) xx

2013-03-02 @ 21:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0