Moments Of Love - Kapitel 8

Tidigare:
Jag släppte taget om henne och vi gick tillsammans mot min bil med Zayn och Niall efter oss medan de andra åkte med Louis.
Vi hoppade in i bilen och jag satte mig i förarsätet, Bella satte sig i baksätet tillsammans med Niall och Zayn satte sig bredvid mig i framsätet.
Efter några samtal me Louis så betsämde vi oss för att äta på en mysig italiensk restaurang som låg ganska nära.
-We're here!

Bellas Perspektiv:
Harry parkerade bilen och låste upp dörrarna, han hoppade ut och detsamma gjorde vi andra.
Jag hade inga större problem med killarna men Harry var ändå den jag trivdes mest med.
-Are you coming ? Frågade Niall som stod bredvid mig.
-What?... yeah coming! Sa jag snabbt och följde efter Niall mot de andra som gick mot restaurangen.
-A table for 7 please? Sa Louis när vi kommit in.
Kyparen nickade och vi följde efter honom in mot ett längre bord med åtta stolar.
Menyer var placerade runt bordet och vi tackade kyparen innan vi satte oss ner.
Jag hamnade mellan Liam och Zayn, bredvid Zayn satt Harry och mittemot oss satt Louis, Niall och Isabell.
Jag kände mig inte lika säker längre eftersom jag inte pratat så mycket med Liam eller Zayn men jag visste att de var minst lika snälla och sociala som Harry.
Alla började kolla igenom menyerna och jag tog upp min för att välja min lunch.
Tillslut så valde jag en pasta-tallrik till ett glas lemonad.
-Can i have your orders ? Frågade en servitris och log vänligt mot oss alla.
Vi växlade några blickar och Harry sa sedan.
-Yes,
Servitrisen började ta alla order..
-They'll be done in abou 20 minutes, if you need anything my name is Dana.
Sa hon med samma leende och började sedan gå mot köket för att antagligen lämna våra order.
Det blev lite tyst runt bordet innan Isabell startade ett samtal med Louis och alla stämde in.
Jag satt som vanligt tyst och väntade på att någon skulle tilltala mig.
Det var dock inte ofta..
Isabell var social, rolig, glad, erfaren med killar, hon hade ett sött leende och hon kunde få vem som helst att skratta direkt.
Alla drogs till henne och alla gillade henne.
Sen så fanns jag.
Tystlåten, ingen humor, aldrig kysst en kille och jag var nog inte så omtyckt heller.
Varför kunde vi inte vara lika bra allihop? Varför skulle alltid någon ha det sämre ? Orättvisa, varför fanns det.
Jag kände mig dum som satt här och bara 'var' liksom, Harry hade frågat mig om vi kunde äta lunch... Han sa dock att jag skulle fråga Isabell och att hon inte fick tacka nej.
Såklart var det bara för att få hänga med henne. Jag var bara en genväg..
Det borde jag ha insett tidigare, innan jag började lita på Harry... Men egentligen så var jag rätt så dum, som trott att Harry Styles verkligen skulle vilja vara med mig om det inte gällde arbete.
Varför skulle någon överhuvudtaget vilja det ?
Jag kände mig ovälkommen och icke-omtyckt... Jag kan inte sitta kvar när ingen märker av mig.
-I need to go to the bathroom, mumlade jag fort och reste på mig innan någon hann se mig i ögonen.
Min väska hann jag slita med mig innan jag raskt började gå mot damernas toalett.
Jag öppnade dörren och steg in på en ledig toalett.
Jag satte mig ner på locket och höll om mina bara ben där jag begravde mitt ansikte.
Jag kunde lika gärna gräva ett hål och hoppa ner utan att någon skulle märka det.
Ingen skulle bry sig, faktum är att de kanske skulle bli glada om jag försvann.
Tankarna som flög runt i mitt huvud handlade inte om One direction.. De handlade om allt och alla.
Jag var trött på att bli vald sist, vara längst ner på allas listor, inte vara älskad av någon som inte var min familj och Isabell...
-Bella..? Sa en mörk raspig och välkänd röst. Harry..
Vad gjorde han inne på damernas toalett...?
-Yes..? Sa jag.
-Can you come out please, i wanna talk to you.. Sa han lugnande och jag reste mig upp.
Jag kände något kallt mot min kind och torkade snabbt bort de dumma tårarna innan jag andades in och öppnade dörren.
-Can we talk outside, Ladies wont appreciate me in here.. Sa han med ett litet snett leende och jag nickade innan vi båda började gå mot dörren under tystnad.
Vi gick mot en dörr som inte ledde mot utgången utan mot restaurangens trädgård.
-You know that you can tell me what's wrong, I'm not a jerk Bella. Sa han och tittade rakt in i mina ögon.
-There's nothing wrong Harry.. Sa jag och försökte låta övertygande med min ton.
-I'm not stupid either, I know that something isn't right. Protesterade han och tog tag i min ena arm.
 
-I'm just a bit down Harry, and i know that you wont beleive it so i'm not going to lie , there is something behind it and i don't think that i can tell you yet but i really appreciate that you cared enough to go after me.
Sa jag med en bestämd men ändå vanlig ton.
-You can trust me, even if we haven't known eachother for so long, you're like that little sister i've never had.. Even if we're both 19.. Bella, someday you'll realize that there are guys that aren't jerks,
Sa han och log mot mig.
Jag log tacksamt tillbaka och då kände jag något konstigt.
En slags värme...
-Thank you Harry, you don't know how much that means to me.
Sa jag sedan och tittade in i hans gröna ögon med ett tacksamt leende.
-No worries Bella.
Sa han och kramade om mig.
En kille kramade om mig..
-I think we should go back to the other now.. Sa jag och Harry nickade mot mitt hår innan han släppte mig och vi gick tillbaka mot bordet där alla väntade.
Maten var dukad och Harry hittade på en snabb ursäkt innan vi alla började äta.
 
Isabells Perpspektiv:
Sängen tillkallade mig och jag stängde ihop min macbook som jag pluggat med i snart 4 timmar, för att göra mig iordning inför natten.
 
När jag tillslut stof i min pyjamas, med tänderna borstade och håret också borstat och upsatt så gick jag mot min stora säng och lade mig i den.
Jag skickade ett sms till Bella och lade sedan ifrån mig mobilen.
'Goodnight, I'm sorry for the lunch love you xoxo'
'It's okay, love you 2! Gd night...xoxo'
Jag kände mig skyldig eftersom jag känner till Bellas svaga sidor, Jag borde inte distraherats av Louis och glömt bort henne, det var inte vad bästa vänner gjorde och jag hade dåligt samvete över det..
Hon har gått igenom mycket och det var mitt jobb som vän att ställa upp för henne och det skulle jag, Men hon ska hitta den rätta om det så vore det sista jag gjorde så skulle Bella älska någon som älskade henne.

Känslor här jao!
Ville förtydliga personligheterna så här har ni!
Uppdateringen är som vanligt nu!
Och även om det verkar gå lite fort fram när det gäller Bella och Harrys relation så lovar jag att det oväntade kommer snart!
ge mig feedback please!
xxx
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra! :) längtar till nästa! :) har mejlat dig med idéer. kolla på dom innan du skriver nästa :) kram! xx

2013-02-02 @ 20:56:42
Postat av: Bella

åå vad harry är gullig :) stackars Bella :( men det är bra att hon har harry och isabell :) kram! xx

2013-02-02 @ 21:17:05
Postat av: Madde

Hello jag blev lite förvirrad handlar det om Bella och Harry eller Nicky och Harry för att i blörjan smsade ju Harry och Nicky nu är det typp Bella och Harry så snälla kan du förklara

Svar: Vill inte avslöja mycket men det stod ju att han såg henne som en syster. Nicky's roll kommer in sakta men säkert kan säga att du kommer att förstå det i kaptiel 9 :) Det gäller dvs fortfarande Harry och Nicky
Sally

2013-02-02 @ 23:03:20
URL: http://www.onediirectionstoryys.blogg.se
Postat av: Bella

har svarat med idéer :) kram! xx kolla innan du skriver nästa :) xx

2013-02-03 @ 10:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0