Moments Of Love- Kapitel 26

Tidigare:
-Yeah... I'm so afraid... Sa jag och han satte sig tätt intill mig.
-It's going to be okay.. Sa han och kramade om mig.
-I hope so, mumlade jag mot hans axel.
 Vi pratade och pratade ända tills Louis var tvungen att jobba så vi sa hejdå utanför starbucks och gick åt skillda vägar.
Isabells Perspektiv:
Tweet efter tweet handlade om mig och Louis, kan man inte bara få gå på en dejt utan att hela världen får reda på det?!
Jag förstår att det kommer ut i media när Louis är den han är men de vrider och vänder på sanningen på ett otroligt sät.
Fansen hade hittat min twitter så jag var tvungen att stänga av medelanden och notiser, annars skulle min mobil pipa och tjuta nonstop..
Alla tjejer blev sjukt agra på mig för att ha dejtat honom efersom jag då tagit deras Louis ofrån dem vilket jag faktiskt inte gjort.. Vi har bara känslor för varandra och vi ska se vart det leder... hur koplicerat ska allt bli egentligen...?
Jag var inte den som brydde sig, av alla misstag jag gjort i livet så har mitt jsälvförtroende blivit starkt och jag stod upp för mig själv men jag gillade inte vad som sades om mig..
 
Jag stängde ner twitterappen och gick ner till köket.
Mamma och pappa satt i vardagsrummet och tittade på tv så jag betsämde mig för att vara lite med dem.. Det var länge sedan vi spenderat tid tillsammans.
-Hej, sa jag och slog mig ner i min favoritsoffa.
-Hej gumman, sa mamma och pappa log varmt.
-Vad kollar ni på ? frågade jag sedan och försökte tolka ifall det var en film eller en serie.
-Faktiskt inget alls... Ska vi sätta på en film och ta fram lite snacks? frågade pappa och jag nickade glatt.
-Jag fixar snackset och ni fixar filmen och filtar okej? frågade mamma och vi nickade.
Mamma reste sig upp och gick mot köket medan jag och pappa började kolla igenom filmhyllan.
-Så.. Hur går det med Louis? jag hörde att ni har nåt på gång? frågade pappa och blinkade flirtigt.
-Uhm nej.. eller jo.. asså vi har precis börjat dejta så inget har hänt... än tror jag..  sa jag och han nickade.
-Jag tyckte om killen.. sa pappa och jag log.
-Jag med.. konstaterade jag och drog ut några filmer för att kolla ifall jag hittade något jag gillade.
Efter många och & men så valde vi filmen The Zookeeper, det var en familjefavorit... vi hade sätt den så många gånger tillsammans och vi skrattade oss igenom filmen.
Jag placerade filtarna i soffan tillsammans med några mysiga kuddar och mamma kom sedan med chips, godis och popcorn till oss tre.
Pappa satte i filmen och vi satte oss bekvämt i sofforna medan filmen började.
Detta var verkligen mysigt..
Jag kurade ihop mig och lade filten om mig medan jag mumsade på några popcorn.
Det var verkligen skönt att ha uppsatt hår och pyjamas på sig.. jag kände mig till en viss del fri.. Ingen dömde mig.. ingen bydde sig.. jag gillade det! 
 
-Issa? jag öppnade ögonen och tittade mig omkring.. jag låg i min säng? hur hade jag hamnat här? pappa hade väl inte burit in mig? Nej jag var för gammal och för tung.. hur i hela friden hamnade jag här då? 
 
-hey mamma.. sa jag och hon log mot mig.
-Hur hamnade jag här? lade jag till och hon skrattade. 
-Din pappa bar in dig.. sa hon och jag log stort.. precis som han gjorde när jag var en liten flicka.. när vi sett på fotbollsmatchen och somnat i hans knä... 
-Jag gjorde pankakor om du vill ha.. sa mamma och jag nickade med ett leende.
-Jag kommer ner strax.. tack! Sa jag och hon nickade med ett leende innan hon förvann ut ur rummet.
Jag var tvungen att fixa mig.. inte en chans att jag skulle åka till studion såhär.. även om jag ville.. 
 
När jag var påklädd och sminkad så drog jag med mig min fransväska till nedervåningen och slängde den i soffan för att gå till köket och äta pannkakor.
Ett fat hade lagts upp på min plats och ovanpå högen med pannkakorna hade det placerats bär, precis som jag älskade det.. 
 
Jag log för mig själv och började äta på min otroligt goda frukost.
Pappa kom in i köket och gav mig en puss på pannan.
-Kommer ni tjejer vi 11? vi ska på möte då så ni tar över.. sa pappa och jag nickade.
-Klart, ska ni gå nu? frågade jag och han nickade.
-Ja, vi ska gå strax, men Louise ska bara hämta sina grejer. 
Sa han och jag nickade.
 
-Ha en bra dag! ropade jag precis innan de skulle gå.
-Detsamma gumman! ropade de i mun på varandra och dörren smälldes igen.. 
Ensam.. Vad ska jag göra? 

Familjekapitel! Det var rätt så roligt att skriva också.. mer realitet tycker jag.. Gillade ni det? i would like to hear! men nu har jag annat att göra! mer komme nog imorgon! 
xoxox
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra! :) längtar till nästa! kram! xx

2013-02-25 @ 22:31:45
Postat av: Bella

jag älskar den du skrev till mig i söndags, lika mycket som den förra! :) Båda 2 är jättebra! :) har en bra dag! :) kram! xoxo <3

2013-02-26 @ 07:19:24
Postat av: Bella

på mejlet till mig menar jag :) xx älskar din novell btw :) xoxoxoxo <3

2013-02-26 @ 07:20:19
Postat av: Bella

har mejlat dig :) xoxo <3 förlåt att jag tjatar kram! xoxo <3

2013-02-27 @ 22:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0