Moments Of Love - Kapitel 25

Tidigare:
Med en skön sommarklänning och converse så satt jag med telefonen i handen och funderade på om jag skulle ringa Louis eller inte.. men då bestämde jag mig för att vänta lite ifall han inte vaknat ännu..
Jag gick mot köket och hämtade ett glas juice som jag förde mot läpparna men precis när jag skulle ta den första klunken så ringde det på dörren..
Jag suckade tyst och lade glaset på bordet innan jag gick mot hallen och öppnade.
Vad gjorde han här?
Nickys Perspektiv:
 
Kyle, Kyle som jag jobbat med när vi gjort ett biologiprojekt i skolan.. Vad gjorde han här?! 
-Hello Kyle, sa jag enkelt men släppte inte in honom utan han stod kvar i dörröppningen.
-Hey Nicky, Sa han och gav mig ett leende.
-Well.. not to be rude or something but what are you doing here? frågade jag och han skakade på huvudet med ett leende.
-Well, i thought that we got along really well so maybe you wanted to do something? frågade han och jag blev lite... osäker på vad jag skulle göra.
Jag visste att han var en player som bara var ute efter en sak som han inte fått av mig och inte kommer att få.. 
-Um.. Listen Kyle.. I have some other things to take care about these days and i won't be able to 'start something' so... I can't sa jag och han nickade surt.
-So you don't want to hang out with me? 
-I'm sorry but no, sa jag och han nickade.
-Bye then, sa han och gick hastigt härifrån med ett agrt ansiktsuttryck.
Han var väl inte van vid att bli nobbad, alla ville ju ha honom men jag ville ha Harry, Harry och ingen annan! 
Jag gick in och hämtade mina gejer innan jag gick ut. 
-Vart skulle jag? Louis och Harry bodde i samma byggnad.. Jag skulle aldrig kunna gå dit utan att Harry märker mig och jag skulle inte klara av att vara med Harry nu.. Jag måste lösa annat först innan jag blev vansinnig! 
Men kanske skulle Louis kunna möta mig någon annanstans? 
Jag tog fram min mobil och gick sedan in på min och Louis' konversation.
Mina tummar började skriva ett sms till honom.
 
'Hey Lou :) um theres something i have to talk to you about.. can you meet me at starbucks?' 
 
Efter ca 3 miuter svarade han
 
'Of course, meet me there in 20?' 
'Perfect, thanks Louis' 
'No problem, see ya xo' 
 
Jag stoppade ner mobilen i min väska och började gå mot starbucks. 
Eftersom det låg ganska långt härifrån så tog det ett tag innan jag kom fram och när jag öppnat dörren så tittade jag mig omkring och fann Louis vid ett bord.
-Hi Louis! Sa jag och han reste sig upp för att ge mig en kram.
-Hey Nicky, sa han och vi satte oss ner.
-I thought you might want some juice so i bought you one.. sa han och jag log stort mot honom.
Han var nog den roligaste och bästa personen.
-Thanks Louis, you didn't have to.. Sa jag.
-But i wanted to.. sa han och jag log mot honom.
 
-So what's bugging you? frågade han och jag suckade.
-Harry.. actually i just wanted to talk to you because you guys are really close.. sa jag med en mindre glad ton och hans ögon vidgades.
-I'm listening.. sa han och log lugnanade och jag gav honom ett tacksamt leende.
-I kind of have like... feelings for him.. sa jag och Louis haka föll bokstavligen till golvet.
-What?! Sa han glatt, nästan för glatt.. 
-Yeah and i wanted to ask you what to do.. i mean... soemthing happened when he carried me into the bed.. i heard him say 'im in love with you' but i don't think it was to me... first i did but then i started to doubt it and i want to ask you... what should i do? frågade jag och Louis såg ut att tänka ett tag. 
-Well, im pretty sure that he don't have feelings for someone i don't know... but we can't be sure.. I think it's best if you talk to him... I don't want to ruin anything between you two.. Sa han och jag nickade.
-Yeah... I'm so afraid... Sa jag och han satte sig tätt intill mig.
-It's going to be okay.. Sa han och kramade om mig.
-I hope so, mumlade jag mot hans axel.
 
Vi pratade och pratade ända tills Louis var tvungen att jobba så vi sa hejdå utanför starbucks och gick åt skillda vägar. 

Kort! Dåligt! Jag vet jag vet, men skola imorgon och miljontals saker ska göras! sry för uppdateringen igår! 
Ska bli bättre lovar! älskar er allihop! 
xoxox
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra! :) btw har mejlat dig :) xx :D

2013-02-24 @ 21:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0