Moments Of Love - Kapitel 24

Tidigare:
-Are you okay? you can trust me Bella.. sa han och jag nickade.
-I'm fine Liam.. sa jag och han nickade igen.
-I'll see ya the..
-Liam babe there you are! utbrast en röst som jag misstänkte var Asheley's.
-Bye.. sa han  jag nickade kort innan jag stängde dörren och Liam gick.
Varför dök hon alltid upp när jag pratade med Liam? det var inte så att jag skulle äta upp honom eller ta honom ifrån henne.. Så avundsjuk kan man väl inte vara.. Hur hittade hon oss?
Nickys Perspektiv:
-If you only knew how much i like you.. im in love with you.. Viskade han tyst. 
Han placerade sin hans på min kind och smekte den mjukt.
Något mjukt pressades mot min panna sedan försvann kontakten.
Han gick bort ifrån mig, han försvann.. Jag måste bara röra på mig.. visa att jag var medveten om vad som hände men det kunde jag inte göra.. mina nerver var som låsta och han försvann, bort från mig.. långt ifrån mig..
 
Jag öppnade ögonen och satte mig käpprätt upp i sängen. 
Ända sen han berättat det så har jag drömt det nästan varje natt... 
Han..  han var kär i mig.. han gillade mig... 
Jag kunde inte vara som vanligt runt honom längre.. det gick inte..
Hur skulle jag kunna titta honom i ögonen när jag vet att han hade känslor för mig? Jag var kär.. till botten i honom men jag.. Det skulle inte funka, han är världskänd, han kommer glömma mig och välja en med status...
Förvirrad, det var vad jag var.. Jag kände att jag måste prata med honom men samtidigt så vågade jag inte det, tänk om han nekade det, tänk om han inte menade mig, om han bara pratade i telefon eller sa nåt som han tänkt på eller något.. 
 
Jag lutade mig tillbaka i sängen och slöt ögonen, jag behövde rensa tankarna....
Jag måste prata ut.. på riktigt.. det funkade inte såhär... men vem? ingen skulle förstå utom kanske... Louis!
Han var ju Harrys bästa vän.. ifall Harry verkligen hade känslor för mig så kunde Louis hjälpa mig.. för Harry och Louis berättade allt för varandra och det var jag, och resten av värden säkra på.
 
Jag reste mig tillslut upp och gick med trötta steg mot duschen..
Kläderna åkte av och hamnade i tvättkorgen.. jag satte på vattnet och när det blivit varmt så hoppade jag in och lät vattnet skölja bort tankarna..
 
När jag shamponerat håret och smetat i balsam samt rensat och rakat min kropp så hoppade jag ut och drog en handduk om mig..
Min kropp blev så småningom torr och jag satte på nya underkläder innan jag sjönk ihop i min säng.
Jag tog fram en bodybutter och smörjde in hela kroppen.. Att pyssla om mig själv var distraherande.. och det ända sättet att unvika tankar är distraktion.
 
Med en skön sommarklänning och converse så satt jag med telefonen i handen och funderade på om jag skulle ringa Louis eller inte.. men då bestämde jag mig för att vänta lite ifall han inte vaknat ännu..
Jag gick mot köket och hämtade ett glas juice som jag förde mot läpparna men precis när jag skulle ta den första klunken så ringde det på dörren..
Jag suckade tyst och lade glaset på bordet innan jag gick mot hallen och öppnade.
Vad gjorde han här?
Sådär! Sent dåligt kapitel.. Vad vill ni läsa mer av? vilka perspektiv gillar ni mest? och vilka 'problem' är mest intressanta? skulle VERKLIGEN uppskatta svar på detta!
xxxx
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra! :) längtar till nästa! :) kram! xx hur går det med mejlet, du vet vilket mejl jag menar? :) kram! xoxo trevlig helg :D xxxxxx

2013-02-22 @ 23:25:38
Postat av: Bella

kärlek och vänskap, isabell, louis, bella och liam :) xx kärleksproblem, vänskapsproblem :) xoxo

2013-02-23 @ 11:51:23
Postat av: Bella

avundsjuka/svartsjuka :) xoxo

2013-02-23 @ 15:10:23
Postat av: Bella

har mejlat dig! :) kram! xoxo <3 har en trevlig kväll :) xoxo

2013-02-23 @ 17:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0