Moments Of Love - Kapitel 19

Tidigare:
What ? you like me? Frågade jag och han nickade.
Jag kunde inte låta bli att le,
-And i asked you out to tell you, so you know that i have feelings for you.
Sa han och jag nickade.
-Louis, i like you too, Sa jag och han verkade slappna av.
Han böjde sig mot mig, hans läppar var bara några centimeter från mina och det kändes som om jag hade tusetals vilda fjärilar i magen..
Isabells Perspektiv:
Ett pling fick både Louis och mig att backa undan och Louis fiskade upp sin mobil med en suck.
Jag suckade också, jag ville så gärna kyssa Louis.. men ödet var inte på min sida..
-Okay, i'll call you later bye... Sa han och lade sedan ner mobilen i fickan.
-Sorry for that.. Sa han och jag nickade.
-It's okay, sa jag och han log mot mig.
 
När det blivit riktigt kallt bestämde vi oss för att cykla tillbaks till torget och lämnade cyklarna.
Nu var vi på väg mot Louis' bil och jag gick tätt intill Louis.
Jag var ingen som älskade mörker och att vi var mitt ute i London gjorde det inte bättre.
-I've got one more thing planned, Sa han när vi kommit till hans Jeep.
-And what is that? Frågade jag.
Louis öppnade dörren till förarsätet och tog fram en korg.
-A little picnic. Sa han med ett leende.
Han gick förbi mig och öppande bakluckan.
-I love it Louis! Sa jag och han log mot mig.
Vi satte oss ner i hans baklucka och Louis tog av sig sin jacka som han lade om mina axlar.
-No louis its col..
-I'm not the one wearing a dress, you said it yourself. Citerade han mig och jag suckade.
Han öppnade korgen och tog fram maten han hade med sig.
Choklad-doppade jordgubbar,oreo-kex, choklad i alla smaker och former.. ville killen göra mig tredubbel?
-I thought you'd like some sweets so yeah.. Sa han och jag tittade storögt på honom.
-Like? i freaking love this, Sa jag och han log nöjt.
-It's all yours.. Sa han och jag fnissase.
 
Vi hade ätit ganska mycket choklad och var nu påväg hem. Även om jag ville ha den där kyssen så kunde jag inte klaga.
Det hade varit den bästa första dejten någonsin och jag var glad att det var Louis som jag delade den med.
Han hade frågat ifall jag ville hänga med till Harrys lägenhet eftersom alla var där och jag hade gått med på det.
-We're having a second date ? Frågade han och jag nickade.
-Totally. Sa jag och han log. Värme fyllde mig och detta kändes verkligen rätt.
 
Louis parkerade och vi hoppade ut.
Detta var ett ganska tyst område så det ända ljudet som fanns var ljudet från Louis' bil.
Vi gick tillsammans mot ingången men stannade innan vi kommit in, detta var den ända privata stunden vi skulle få under kvällen eftersom att Bella och killarna nog skulle vara lite nyfikna.
Enligt Louis så hade de retat honom hela dagen..
-Thanks for tonight Isabell, i had a great time with you and im so happy that you agreed on going out with me, sa han och jag log mot honom. Jag blev varm i hela kroppen av glädje.
-You're not the one that should be thankful, I'm really happy you asked me out and i would've been an idiot if i wouldn't agree on going out with you Louis.
Sa jag och han log.
Han kom en aning närmre så att jag backade mot väggen och Louis ställde sig framför mig.
Hans läppar var för andra gången ikväll, nära mina men denna gången så snuddade hans läppar vid mina och jag lade handen i hans nacke.
Fjärilarna var mer som fåglar och de kittlade varje centimeter av min mage, känslorna som spred sig i mig var svåra att sätta fingret på men jag var säker på en sak, och det var att jag verkligen gillade Louis.
Plötsligt tändes en lampa ovanför oss och vi särades ifrån varnadra för att titta upp.
Genom ett fönster så såg jag, Zayn, Harry och Bella som stod och log som fån.
Mina kinder hettade till och jag tittade ner för att undvika ögonkontakt med någon av dem.
Jävla lampa! Okej visst, den fanns för att göra det möjligt att ens se sig omkring här på nätterna men just nu! Idag?!
-Little lovebirds! Sa Harry och de andra skrattade medan jag rodnade ännu mer.
-You're gonna pay for that Harry! Sa Louis och alla skrattade.
Jag och Louis gick upp till Harrys lägenhet och innan vi ens knackat på dörren så öppnades den och vi blev påhoppade med frågor.
-Hey, Hey! Röt Louis och Harry släppte taget om honom.
Vi fick tillslut komma in och jag tog av mig skorna, Louis gjorde detsamma och vi gick tilsammans in.
-Were's Nicky? Frågade jag sedan när jag inte sett henne någonstans.
-She's asleep, Sa Harry och jag nickade.
 
Efter någon timme rörde sig alla hemåt och jag hann bara ge Louis en snabb kram innan Bella drog ut mig ur lägenheten och mot bilen.
-You and Louis eh? Sa hon och jag nickade lite.
-I like him.. Sa jag och hon nickade drömmandes.
-I'm happy for you sis.. Sa hon och jag log mot henne.
-But now, tell me everything!
 
Harrys Perspektiv:
 
Alla hade gått hem och jag gick in på mitt rum. Jag bestämde mig för att ta en snabb dusch vilket jag gjorde och började sedan göra mig i ordning inför natten.
När jag äntligen var klar så gick jag fram till min säng och drog upp täcket.
Min säng var egentligen väldigt stor vilket gjorde så att det fanns ett enormt mellanrum mellan mig och Nicky.
Hon sov ihopkurad med ansiktet vänt åt mitt håll och hennes bruna hår var utspritt på kudden.
Jag lade mig tätt intill henne och lade sedan armen om henne.
Hon var så perfekt.. Men hon var inte min. Det var så nära men ändå så långt borta.
Med en lätt suck lade jag armen om henne och drog henne mot mig.
Jag var rädd att jag hade väckt henne men hon gjorde inget annat än att borra ner ansiktet i min bröstkorg och andas tungt vilket säkrade mig om att hon fortfarnade sov.
Jag behövde henne nära mig, jag var kär i allt hon var, i alla henne sidor, i alla hennes - enligt henne- brister.. alltihop betydde så mycket för mig men frågan var ifall hon också gillade mig.. ifall mina känslor kunde bli besvarade.. men jag kunde inte fråga, tänk om vår vänskap skulle ta slut eller förstöras? Jag skulle inte kunna leva me det, jag skulle inte kunna leva utan henne...
Med tankarna flaxandes i mitt huvud pussade jag Nicky på kinden och blundade.

Så där ja! Tog ett tag men nu är det klart.. Så vad tycker ni ?
Jag tycker lite synd om Harry.. Men vad kommer att hända?
 
Vill tacka er alla för att ni tittar in här och läser! Kapitel 20 snart! Helt sjukt!
xxxxxxx
Sally
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra! längtar till nästa! :D kram! xx <3

2013-02-16 @ 21:51:20
Postat av: Bella

har svarat på mejlet :) det är en fråga, en bra fråga :) kram! xx har en bra dag btw xx

Svar: inga frågor är dåliga x
Sally

2013-02-17 @ 10:35:15
Postat av: Bella

svara på mejlet så fort du kan! :) kram! xx

2013-02-17 @ 10:37:50
Postat av: Bella

har svarat på mejlet :) svara tillbaka :) så fort du kan :) xx

2013-02-17 @ 10:56:12
Postat av: Bella

har svarat på mejlet :) kram! xx

2013-02-17 @ 12:08:39
Postat av: Bella

har du sett mejlet? det senaste? :) det är en fråga :) svara tillbaka så jag vet att du har fått det :) kram! xx :) förlåt att jag tjatar

2013-02-17 @ 12:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0