Moments Of Love - Kapitel 18

Tidigare:
Även om hon sov så kändes det bra..
Jag gav henne en puss på kinden innan jag reste mig upp och började gå ut ur rummen.
-Harry.. Don't leave.... Please.. mumlade Nicky sömnigt och jag gick genast till henne.
-Don't worry.. im right here.. Sa jag och hon tog tag i min tröja så fort jag kommit närmre.
Nicky blev rädd, bara sådär.... ganska ofta och hon behövde ha någon nära.
Isabells Perspektiv:
 
Louis hade smsat mig och sagt att jag itne skulle klä upp mig flr mycket så jag hade endast satt på mig en enkel sommarklänning och ett par vita ballerinaskor.
Louis stod nu där nere och vämtade på mig och jag hade ingen aning om vad han planerat.
Får väl ta reda på det... Tänkte jag och samlade ihop mina saker i en liten väska innan jag skyndade mig ner.
-Hejdå mamma! Utbrast jag och hon skrattade.
-Ha det så kul gumman! Sa hon och jag nickade innan jag gick ut.
Louis sto lutad mot sin bil och väntade och jag beundrade hans utseende.
Han var riktigt snygg och jag började undra mer och mer.
Han såg mig och vände sitt huvud för att titta på mig.
Hans vanligt vis spralliga blick var seriös och ett vackert leende formades vid hans läppar.
-Hi Isabell, Sa han och gick fram till mig.
-Hello Louis, Sa jag och han omfammande mig i en varm kram.
Hans jacka luktade otroligt gott, och jag undrade genast vilken parfym han använde.
-Shall we ? frågade han och jag nickade.
Louis tog min hand och ledde mig mot bilen som vi satte oss i.
-Were are we going Louis ? Frågade jag och han skrattade.
-Stop being so curious and you'll find out soon.
Sa han och jag suckade.
-I promise, we're not far away.
Sa han och jag gav upp. Louis log nöjt och satte på radion där This av Ed Sheeran var på och Louis sjöng tyst med.
-So, we're here, sa han och stannade bilen i en liten parkering i London.
Han hoppade ut och höll sedan upp min dörr som jag tacksamt hoppade ut ur.
-I can carry your phone but leave your bag in the car, Sa han och jag gjorde förvirrat som han sa.
Han lade min mobil i sin ficka och tog sedan min hand.
Vi gick framåt och Louis verkade veta vart vi skulle.
-You know how to ride a bike right? Frågade han och jag nickade förvånat.
Vart kom det ifrån ?
Vi kom fram till ett litet torg där cyklar i alla olika storlekar fanns och Louis gick fram till en kille.
Jag hörde inte vad de sa men snart så kom de med två cyklar.
-Mind having a ride through London with me? Frågade han och jag sprack upp i ett leende.
-Omg Louis! This is awsome! Thank you! Sa jag och han räckte mig den hyrda, ljusrosa cykeln med ett vackert leende.
Jag stte mig på den och vi cyklade bort från torget.
Louis cyklade bredvid mig genom nästan hela London.
-Louis! wait for me! You're not the one wearing a dress! Ropade jag och han skrattade innan han parkerade sin cykel nära min.
-I wouldn't look that good in one, sa han och en svag rodnad spred sig över mina kinder.
Vi fortsatte cykla igenom gatorna och tills Louis korsade en väg och kom in på en park.
Jag följde såklart efter och vi hoppade av cyklarna när vi kommit till den enorma gräsmattan.
 
Vi satt nära varandra under ett träd som vi lutat cyklarna mot medan Louis berättade en gammal historia som jag inte kunde låta bli att inte le åt.
-And then she caught us.... so we got punished.. i haven't seen my sisters for ages.. avslutade han med.
-You'll find some time.. Sa jag och han nickade.
Svalkande vindpustar började smeka mitt hår och jag njöt av den perfekta stunden. Ingen av oss sa ett ord och vi bara njöt av livet.
Efter ett tag började jag frysa så jag hoppade ännu närmre Louis som placerade armen om mig dirket.
-Isabell... I.. Theres something i have to tell you..
Sa han och jag nickade.
-I... ever since we met I...i you know.. feel... I like you, stammade han fram och jag blev då, väldigt förvånad.
-What ? you like me ? Frågade jag och han nickade.
Jag kunde inte låta bli att le,
-And i asked you out to tell you, so you know that i have feelings for you.
Sa han och jag nickade.
-Louis, i like you too, Sa jag och han verkade slappna av.
Han böjde sig mot mig, hans läppar var bara några centimeter från mina och det kändes som om jag hade tusetals vilda fjärilar i magen..
Jag ÄLSKAR att avryta kapitel precis när något ska hända.. Jag bara! AAHHH
ja, hoppas ni gillade det.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Jättebra! :) längtar till nästa! btw har du sett idén och bilden som jag skickade på mejlet nu ikväll? :) förlåt att jag tjatar. :) kram! xx har en bra helg och trevlig helg! :) kram! xx

2013-02-15 @ 21:29:13
Postat av: Bella

vad tyckte du om idén och bilden? :) kram! xx förlåt att jag tjatar! :) kram! xx

2013-02-15 @ 22:38:57
Postat av: Issa

Ohh, sååå bara! Fick själv fjärilar i magen haha xd längtar till nästa! Kram :) xx

2013-02-16 @ 00:57:51
URL: http://dreamoned.blogg.se
Postat av: Isabell

Har mejlat dig! :) kram! xx förlåt att jag tjatar :)

2013-02-16 @ 12:37:29
Postat av: Bella

Råkade skriva Isabell, istället för Bella :), är samma tjej :) xoxo kram! xx

2013-02-16 @ 12:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0