Moments Of Love - Kapitel 14

Tidigare:
DJ:n började testa en massa låtar eftersom att det fanns lite tid över. 
Vi skulle först sjunga en låt, Hålla ett litet tal och sedan var det party hela natten.
Väldigt enkelt men samtidigt så skulle det bli kul. 
Snacks och drickor började prepareras i baren och alla hade fullt upp med något
Bellas Perspektiv:
Killarna stod på en liten scen, där DJ:n kommer att hålla hus senare, de höll i varsin mikrofon och hade leenden på läpparna allihop. 
-Hey everyone! Sa Zayn och log mot alla. 
-We don't have much to say but we love you all and we're gonna rock this party! Fortsatte Louis och alla skrattade. 
-It's been 3 amazing years and they're gonna be more so let's get this party started! Skrek Harry. 
-DJ Spencer! Utbrast Niall och en kille med dreads och hörlurar klev på scenen och vinkade glatt. 
Han satte sig bakom DJ-bordet och började genast trycka på en massa knappar. 
Den första låten han spelade var Scream and Shout och killarna klev av scenen samtidigt som alla började gratulera dem och krama dem. 
När de hälsat på de flesta så nådde de äntligen oss. 
En blond tjej kramade fort om Zayn och jag gissade på att det var Perrie, från Little Mix. 
Isabell som stod bredvid mig lade armarna om Louis och det blev kramar och pussar överallt. 
-Bella! Utbrast en röst och jag vände mitt ansikte mot riktiningen ljudet hade kommit från. 
-Congratulations Harry! Sa jag och kramade om honom.
-Thanks! Sa han och jag kunde höra glädjen i hans röst. 
Han levde sin dröm varje dag, tillsammans med hans 4 bästa killkompisar och de var världskända.. 
Han älskade vad han gjorde, leendet på hans läppar fanns där hela tiden och jag blev glad av att bara titta på honom och de andra. 
-Come on let's dance! Utbrast Louis och alla - Inklusive jag - följde med hono  ut mot dansgolvet. 
Jag stod mellan Isabell och Harry medan vi alla tre dansade. 
Låt efter låt och när den tredje låten spelades så drog Isabell med mig bort mot baren för att dricka något. 
-Two shots please, Sa hon till bartendern som genast gav henne två små glas med rosa dricka. 
Hon räckte mig det ena och vi drack dem samtidigt. 
Alkoholen brände i min strupe men jag njöt bara av hur den påverkade mig och Isabell bad om två till. 
Jag fick min shot som jag ännu en gång drack och denna gången kändes det inte lika mycket i min hals. 
Vi satte oss ner på barstolarna och tittade ut över dasngolvet. 
-Vi dansar! Utbrast hon och jag nickade. 
Isabell tog tag i min arm och drog med mig mot dansgolvet. 
Sakta började vi dansa till musiken och efter bara några sekunder så var vi minst lika vilda som de allra fullaste människorna här. 
-Hey! Utbrast Nicky som tagit sig till oss! 
-Hi! Im Isabell! Skrek Isabell så att Nicky skulle kunna höra. 
-I'm Nicky! Skrek Nicky tillbaka. 
Hon gav mig en lätt kram innan hon anslöt sig till oss och vi dansade alla tre.
 
Flera låtar mixades, volymen höjdes och antalet fulla personer ökade.
Jag, Nicky och Isabell var inte heller helt nyktra men vi var medvetna om vad vi höll på med. 
Ljus i alla olika neonfärger tändes och lös över hela klubben. 
Gul,grön,rosa,orange.. 
Jag hade ingen känsel kvar i benen men det brydde jag mig inte om. 
Rytmen hade fastnat i mig och allt jag kunde göra var att dansa. 
 
Louis Perspektiv: 
Harry hade bett Spencer sätta på en långsam låt, för en tryckare och jag visste - som alla andra- varför han gjort det. Han ville dansa med Nicky, och jag har sett Harry med många tjejer men han har aldrig varit så... kär. 
Han tittar på henne på ett annat sätt, när han pratar om henne så lyser hans ögon av lycka och när han är med henne så är han som en helt annan person. 
Jag borde också dansa med någon.. Isabell! 
Okej Louis! Det är bara att gå fram och fråga! Lätt som en plätt... 
Jag samlade mod och började gå mot henne. Hon stod lutad mot baren och jag ställde mig en bit framför henne. 
-Isabell, can i have this dance ? Frågade jag och hon sprack upp i ett leende. 
-Yes! 
Jag tog tag i hennes hand och ledde henne mot dansgolvet. 
Hon log mot mig och jag lade försiktigt mina händer på hennes midja. 
Hon förde sina händer mot min nacke och lät dem vila där.. 
Mina händer förde henne närmre min kropp ända tills vi snuddade vid varandra och Isabell lutade sitt huvud mot min axel. 
Hennes håruppsättning hade börjat låssna och hennes lockar kittlade min axel och mina käkben. 
Vi rörde oss långsamt i takt till musiken och jag ville i detta ögonblick tacka Harry. 
 
Bellas Perspektiv:
*Lite tidigare* 
Jag satt ner på en barstol och beundrade alla gulliga danspar som dansade tryckare. 
Isabell och Louis, Harry och Nicky, Perrie och Zayn..... 
-Bella? Frågade Liam som kom gåendes mot mig. 
-Hi Liam, Sa jag med ett leende. 
-Hi, um i wanted to ask you if you'd like to dance with me..? Sa han och jag blev plötsligt nervös.
-Yeah sure, i would love to, Svarade jag dock och Liam förde mig mit dansgolvet. 
Han lade händerna på mina höfter och jag placerade mina på hans axlar, nära hans nacke. 
Våra kroppar kom i kontakt och Liam började röra sig till musiken. 
Det var en konstig känsla men på något vrickat sätt så gillade jag det. 
Jag var nästan glad att Ashely inte var här, jag hade aldrig fått dansa med Liam om hon skulle vara här även om han kanske skulle föredra en dans med sin flickvän så betydde detta faktiskt något för mig. 
-Were is Ashely ? Slank ur mig. 
-Her mother is sick so she's speding some days with her.. Svarade han enkelt och jag nickade lätt. 
-I hope she'll get better.. Sa jag sedan och nu var det Liams tur att nicka.
Jag brydde mig faktiskt om Liam och minst lika mycket som jag brydde mig om Harry och jag ville att han skulle ha det bra.. Under den korta tiden vi känt varandra så har jag märkt att han är den snälla, känsliga, och oskyldiga av dem och hans personlighet var ett plus.
Det jag inte förstod var hur en tjej som Ashley.. Älskade Liam. Jag menar visst kärlek har inga gränser men något gemensamt måste man väl ändå ha.. 
Hon var en modell, en 'badgirl' i mina ögon och lutade mer åt det vilda hållet... Det var rena motsatsen till Liam.. 

Här har ni! Hoppas ni gillade detta.. Är inte helt nöjd med kapitlet men ja.. Det var allt jag kunde göra.. Detta är första gången jag skriver något sådant så ge mig gärna lite kritik ;) 
xxx
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0